Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Dijete od tri i pol godine plače bez razloga
Pitanje:
 
Imam kćerkicu od tri i pol godine koja često plače bez nekakvog vidljivog razloga (plače npr. svakog jutra čim se probudi) i kada joj nešto nije po volji. Njeni baka i djed, koji je paze kada sam na poslu skloni su joj popuštati i umiljavati joj se (baka), ili je istući (djed).
 
Bojim se da će različiti načini kojima baka i djed pokušavaju smiriti njene ispade učiniti od nje vrlo zbunjeno dijete te da neće znati što je prihvatljivo ponašanje. Ja je obično pustim da se isplače, a tek kada se malo smiri pokušavam s njom razgovarati. Međutim, to je dovelo do mnogih sukoba između mene i moje svekrve koja smatra da djeci ne treba dopuštati da previše plaču. Recite mi, molim vas, što da uradim.
 
Odgovor:
 
Evo nekoliko prijedloga:
 
(1) Uvjerite svojeg svekra i svekrvu da je normalno da djeca plaču. Mališani imaju sve emocije kao i mi odrasli. Međutim, još uvijek se ne mogu adekvatno izražavati. Stoga su suze emocionalni izljev, a ponekad, dijete se plačem jednostavno oslobađa napetosti.
 
(2) Objasnite svojem svekru i svekrvi učinke na dijete (zbunjenost) ako rabe 2 različita pristupa rješavanja djetetovih ispada (umiljavanje i batine). Učinite to ležerno, naglašavajući učinke na dijete bez svaljivanja odgovornosti na njih same.
 
(3) Slobodno im dajte do znanja da biste vi željeli biti oni koji će u tom slučaju ukoriti dijete, ako ste u blizini.
 
(4) Kada vaše dijete ima provalu bijesa, a u blizini su vaši svekar i svekrva, dovedite dijete u sobu i ukorite ga/razgovarajte s njim nasamo.
 
(5) Svojem svekru i svekrvi pokažite ljubav i pažnju na drugim poljima kako biste im dali do znanja da cijenite njihovu podršku i da ste im jako zahvalni unatoč činjenici da vi preuzimate brigu o vlastitom djetetu.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina