Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Kako se ljutiti i odljutiti
Ljutnja je osjećaj koji je dobro prepoznati kod sebe. A potom valja  znati što učiniti kad si ljut/ljuta. Odgovori na ova pitanja.
 
HOĆEŠ LI OSTATI S DJETETOM KOJE GOVORI RUŽNE STVARI O DRUGIMA?
DA – NE
 
KADA SE OSJEĆAŠ TUŽNO ILI LJUTITO, RAZMIŠLJAŠ LI O TOME KAKO SE OSJEĆATI BOLJE?
DA – NE
 
OSJEĆAŠ LI SE LJUTITO VEĆINU VREMENA?
DA - NE
 
KADA SI LJUTIT/LJUTITA, POKUŠAVAŠ LI UDARITI DRUGE OSOBE?
DA – NE
 
ZADIRKUJEŠ LI ILI SE RUGAŠ DRUGOJ DJECI?
DA - NE
 
SMIŠLJAŠ LI RUŽNE PRIČE O DRUGOJ DJECI?
DA – NE
 
MISLE LI DRUGA DJECA DA SI LOŠA OSOBA?
DA - NE
 
Ako je većina odgovora – da, razmisli o tome provodiš li previše li previše vremena u ljutnji.
Također, razmisli o sljedećem:

KOLIKO SAM ODGOVORAN/ODGOVORNA ZA SVOJU LJUTNJU?

JESAM LI UČINIO/UČINILA NEŠTO ŠTO JE STVORILO PROBLEM?

AKO DA, ŠTO MOGU UČINITI DA BIH POBOLJŠALA STVARI?
KAKO MOGU PAZITI DA SE TO VIŠE NE PONOVI?

ŠTO UČINITI DA BI RIJEŠIO/LA PROBLEM?

ŠTO TI ŽELIŠ?

KAKO TI MOGU POMOĆI?

ŠTO TI MOŽEŠ UČINITI DA SI POMOGNEŠ?

DISKUSIJA O LJUTNJI
Podijelite se u manje skupine. Zatim neka svako unutar pojedine skupine zaokruži tvrdnje koje opisuju i tvoje ponašanje.
 
Igram se fer. Bacam smeće kroz prozor. Učtiv/a sam.
Ljubazan/na sam. Ozlijeđujem životinje. Pomažem u obitelji.
Lažem. Govorim djeci ružne riječi. Guram se naprijed.
Napraviš ono što kažeš. Brinem se o kućnom ljubimcu. Biram dobre odluke.
Tučem se. Kupim smeće. Grub/a sam.
Zabrinut/a sam. Podao/la sam prema drugima. Ne slušam odrasle.
Pričam kad učitelj priča. Dijelim s ostalima. Slijedim pravila.
Odustanem kad je teško. Završavam svoj posao. Zadirkujem ostale.
 
KAD TE OBUZME LJUTNJA MOŽEŠ UČINITI NEŠTO OD OVOGA:

STANI I RAZMISLI.

SMIRI SE DUBOKO DIŠUĆI.

POLAKO BROJI.

OPUSTI TIJELO.

PRONAĐI MIRNO MJESTO I SJEDNI.
 
PIŠI O ONOME ŠTO OSJEĆAŠ.

RECI NEKOME KAKO SE OSJEĆAŠ.
 
ZAGRLI NEKOGA, LJUBIMCA ILI KRPENU IGRAČKU.
 
UZMI KNJIGU I ČITAJ.
 
NACRTAJ NEŠTO.
 
PUSTI GLAZBU ILI ZAPJEVAJ.
 
ODMORI SE ILI ISTUŠIRAJ.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina