Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Moj svijet emocija
Netko se nasmijao, netko rasplakao, netko viče… Djecu i odrasle obuzimaju različiti osjećaji. Upoznajmo ih malo bolje.
 
SREĆA           LJUTNJA                  USAMLJENOST
TUGA STRAH UZBUĐENJE
PONOS NEUGODNOST   LJUBOMORA
LJUBAV    
   
U PRAZNE KVADRATE NACRTAJ LIK MEDVJEDIĆA OBUZETOG NEKIM OSJEĆAJEM (EMOCIJOM). ZATIM IZREŽI LIKOVE MEDVJEDIĆA PO CRTI. OKRENI KARTICE S LIKOVIMA NAOPAČKE. OKRENI JEDAN KARTONČIĆ PA TIHO ODGLUMI ONO ŠTO VIDIŠ. OSTALA DJECA NEKA POGAĐAJU ŠTO GLUMIŠ. TADA OBJASNI KADA SI IMAO/IMALA TAKVU EMOCIJU. NPR. BIO SAM SRETNA KADA SMA IŠAO TETI U POSJETU.

OVO ČITA MAMA I TATA

IZBJEGAVAJTE
 
 
VIKATI NA DIJETE.
 
 
POSRAMLJIVATI DIJETE.
 
 
TUĆI DIJETE.
 
 
ETIKETIRATI DIJETE.
 
 
ČINITE

PRIHVATITE DIJETE KAO VRIJEDNO LJUDSKO BIĆE.

PRIHVATITE NJEGOVE REALNE SNAGE.

ORGANIZIRAJTE SIGURNO OKRUŽJE S JASNIM PRAVILIMA.
 
PREDLAŽITE AKTIVNOSTI S MOGUĆNOŠĆU DA I DIJETE PRAVI IZBOR.

SHVATITE DA JE LJUTNJA ČESTO REAKCIJA ZA MANJAK RAZMIJEVANJA, LJUBAVI ILI STRAH.

INZISTIRAJTE DA DJECA UČE JEZIK EMOTIVNIH RIJEČI.

SLUŠAJTE I PROMATRAJTE EMOCIJE KOJE IZRAŽAVAJU.

PRATITE KOMUNIKACIJU DJETETA S OSTALIMA.

NASTOJTE ZADOVOLJITI NJEGOVU POTREBU DA BUDE VOLJENO, SIGURNO, DIO GRUPE I PRIHVAĆENO.

ŠTO AKO?
 Ako te tvoje dijete potraži pogledom
– pogledaj ga !
 Ako te tvoje dijete dodirne svojim rukama
- zagrli ga!
 Ako te tvoje dijete dodirne svojim usnama
– poljubi ga!
 Ako ti tvoje dijete želi nešto reći
– poslušaj ga!
 Ako se tvoje dijete osjeća bespomoćno
– pomozi mu!
 Ako se tvoje dijete osjeća usamljeno
– prati ga!
 Ako se tvoje dijete osjeća žalosno
– utješi ga!
 Ako se tvoje dijete osjeća obeshrabreno
– osokoli ga!
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina