Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Kad si sam/sama, imaš sebe
KADA SE OSJEĆATE LOŠE, USAMLJENO POPUT PALE SAMOG NA SVIJETU, DOBRO JE PROČITATI NEKU OD SLJEDEĆIH REČENICA PA POČETI NJIHOVIM TRAGOM RAZMIŠLJATI O SEBI. PROBAJ!
 
KAD SE SMIJEŠIM, OSJEĆAM SE BOLJE.

MNOGE STVARI ČINIM DOBRO.

JA SAM DOBRA OSOBA BEZ OBZIRA NA ONE KOJI O MENI GOVORE LOŠE.

U REDU JE PONEKAD POGRIJEŠTI JER SE TO SVIMA DOGAĐA.

NE ODUSTAJEM. I DALJE ĆU SE TRUDITI.

RAZMIŠLJAM O TOME ŠTO JE SVE DOBRO U MOJEMU ŽIVOTU.

SVI SE MOGU OSJEĆATI DOBRO I LOŠE.
JA TO MOGU.

NOVAC ME NE MOŽE UČINITI SRETNIM.

KAKO SE PONAŠAM PUNO JE VAŽNIJE OD TOGA KAKO IZGLEDAM.

JA SAM VOLJENO BIĆE.

JA SAM JEDINSTVENO BIĆE NA SVIJETU.

MNOGE STVARI ČINIM DOBRO.
JA NE MOGU KONTROLIRATI ONO ŠTO ODRASLI ČINE.
 
KAD SAM TUŽAN/TUŽNA, RAZMIŠLJAM O STVARIMA KOJE VOLIM NA SEBI.

SVAKI NOVI DAN DONOSI NOVU PRILIKU UČINITI NEŠTO DOBRO I USPJEŠNO.

RAZMIŠLJAM ŠTO ODABRATI I ONDA BIRAM ONO ŠTO JE NAJBOLJE ZA MENE.

MIJENJAT ĆU ŠTO MOGU I PRIHVATITI ĆU ONO ŠTO NE MOGU PROMIJENITI.

ODNOSIM SE PREMA DRUGIMA ONAKO KAKO SMATRAM DA JE TO POTREBNO.

NE MOGU PROMIJENITI SVOJU OBITELJ; MOGU PROMIJENITI SAMO SEBE.

ONO ŠTO NAUČIM DANAS, POMOĆI ĆE MI U BUDUĆNOSTI.

SADA SE PODIJELITE U PAROVE. RAZGOVARAJTE O REČENICAMA KOJE STE ODABRALI.
SVAKU REČENICU POKUŠAJ OBRAZLOŽITI PRIMJEROM ILI SVOJIM RAZMIŠLJANJEM.
PAPIRIĆ SA SVOJIM PROMIŠLJANJIMA IZVJESITE NA PLOČI. PROČITAJTE ŠTO SU OSTALI NAPISALI.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina