Naslovnica
Vrati me korak natragKreativni učitelj - početna stranica
Vježbanje slobodnog sastavka
AUTORICA: Sandy Bahan, Norman Central Mid-High; Norman, Oklahoma
 
RAZREDNI STUPANJ:  7. osnovne-4. razred srednje škole

MATERIJALI/SREDSTVA:  olovka/kemijska olovka, papir
 
AKTIVNOSTI I POSTUPCI:
Rasporedite učenike u skupine po 5.
 
Svakom učeniku u skupini dajte list papira. Na papiru, u sredini, bit će samo jedna rečenica ili pitanje.
Na primjer – ŠTO ZNAČI BITI GRAĐANIN?
 
Zamolite učenike da na papir napišu odgovore na to pitanje, u kojima će navesti svoja vjerovanja, osjećaje, stavove. Za taj zadatak dajte im 5 minuta.
 
Po isteku pet minuta, neka prestanu pisati i predaju svoj papir osobi u njihovoj skupini s njihove lijeve strane i neka opet počnu opet pisati. Ovoga puta pisac sastavka može reagirati bilo na prvotno pitanje ili na ono što je napisao prvi učenik. Za pisanje im dajte 4-5 minuta.
Ponovite postupak pisanja/razmjene sve dok svaki pojedinac u skupini ne bude imao priliku izraziti svoje mišljenje na listovima drugih. Kod svake sljedeće izmjene skratite vrijeme pisanja. Kod pete izmjene se list papira treba vratiti svom izvornom autoru.
 
Ispitajte ih, raspravljanjem o tome što je napisano, o njihovom iskustvu, ukoliko se žarište promijenilo kada su odgovorili na ono što je napisano.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Goran Marjanović
Goran i gosti
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina