Vježbanje slobodnog sastavka
AUTORICA: Sandy Bahan, Norman Central Mid-High; Norman, Oklahoma
 
RAZREDNI STUPANJ:  7. osnovne-4. razred srednje škole

MATERIJALI/SREDSTVA:  olovka/kemijska olovka, papir
 
AKTIVNOSTI I POSTUPCI:
Rasporedite učenike u skupine po 5.
 
Svakom učeniku u skupini dajte list papira. Na papiru, u sredini, bit će samo jedna rečenica ili pitanje.
Na primjer – ŠTO ZNAČI BITI GRAĐANIN?
 
Zamolite učenike da na papir napišu odgovore na to pitanje, u kojima će navesti svoja vjerovanja, osjećaje, stavove. Za taj zadatak dajte im 5 minuta.
 
Po isteku pet minuta, neka prestanu pisati i predaju svoj papir osobi u njihovoj skupini s njihove lijeve strane i neka opet počnu opet pisati. Ovoga puta pisac sastavka može reagirati bilo na prvotno pitanje ili na ono što je napisao prvi učenik. Za pisanje im dajte 4-5 minuta.
Ponovite postupak pisanja/razmjene sve dok svaki pojedinac u skupini ne bude imao priliku izraziti svoje mišljenje na listovima drugih. Kod svake sljedeće izmjene skratite vrijeme pisanja. Kod pete izmjene se list papira treba vratiti svom izvornom autoru.
 
Ispitajte ih, raspravljanjem o tome što je napisano, o njihovom iskustvu, ukoliko se žarište promijenilo kada su odgovorili na ono što je napisano.
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr