|
|
|
|
|
|
|
Pisanje u bojama |
|
AUTORICA: Priscilla Mestas, LaCasita Elem., New Mexico
RAZREDNI STUPANJ/PREDMET: K-3; jezične vještine, pisanje, matematika
PREGLED: Podučavajući predškolsku i školsku djecu, iznašla sam lakši i brži način kojim će učenici naučiti oblikovati slova i brojke. Ovu tehniku možemo nazvati pisanje korištenjem bojama. Namijenjeno je svim učenicima s teškoćama pri oblikovanju slova (rukopis ili kurziv) ili brojeva. Ova se tehnika podučava upotrebom četiri osnovne boje (zelena, plava, žuta, crvena) kojima se prikazuje željeni proizvod sa slovom ili brojem. Sve četiri boje koriste se za svako slovo i broj počevši sa zelenom bojom, a završavajući sa crvenom. Učenici vide zadano slovo/broj i taj postupak.
SVRHA: Ova lekcija ne samo da se služi drugačijim pristupom vježbama pisanja, već i brzom, živopisnom formulom za usavršavanje naučenog. Svrha je da se učenicima koji imaju problema s oblikovanjem slova i brojki smanji frustracija.
CILJEVI: Učenik će moći ispravno oblikovati zadano slovo ili brojku pomoću metode pisanja uz pomoć boja.
SREDSTVA/MATERIJALI: Papir bez crta, četiri flomastera (zeleni,
plavi, žuti, crveni), 4 boje s rednim brojevima, uzorci slova i brojeva koje je načinio učitelj.
AKTIVNOSTI I POSTUPCI:
- Učenici će se bolje upoznati sa četiri osnovne boje koje su date ispravnim redoslijedom, a to su: zelena, plava, žuta i crvena. Zapazila sam da učenici povezuju zelenu boju za kretanje, te sam je zato izabrala kao početnu točku. Crveno se povezuje sa zaustavljanjem i zato sam je odabrala da bude završna točka. Počeli smo s upoznavanjem redoslijeda boja. Kada smo to postigli, prelazimo na sljedeći korak.
- Sa svojim flomasterima učenici će vježbati oblikovanje željenog slova ili brojke, a učitelj daje glavne crte na zadanom modelu i imenuje boju dok on/ona nastavlja s oblikovanjem i ponavljanjem imena slova/brojke na kraju.
- Učenici će vježbati sa svojim šarenim pisalom i ugrubo nacrtati zadani element na svom papiru. Ponovite ako je potrebno. Po potrebi, učitelj nadzire i pomaže pri oblikovanju.
- Na istom papiru bez crta koji sadrži šifrirano slovo/brojku zadano bojom, učenik nastavlja oblikovati slovo ili brojku dok istovremeno proziva boju, počinjući sa zelenom a završavajući s crvenom.
Veličina slova u ovom trenutku nije važna u toj mjeri kao pravilno oblikovanje elementa.
SAŽETAK: Zahvaljujući ovoj tehnici, upoznavanje i usavršavanje pisanja je lakše. Učenici bolje reagiraju na boju negoli na upute koje inače dobivaju. Oblikovanje svakog slova ili brojke može se vidjeti praćenjem boja u nizu. |
|
|
|
|
|
|
|
Jadranka Žderić |
|
Medijska kultura djece i mladih |
Mogućnosti i ograničenja |
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn |
|
- Teorijska razmatranja
- Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
- Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
- Savjetovališta za roditelje i učitelje
- Ogledni tekstovi novinara, književnika...
Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se
sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja
stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo
pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i
slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja
učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da
proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju
same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.
Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola
nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li
društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj
prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole
u tim brzim društvenim promjenama.
Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine,
televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te
komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj
otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima
poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu
zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.
[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i
razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na
razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih
pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije
upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren
njihovoj dobi, i djeci.
Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o
medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego
smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se
krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno
odgovornoj praksi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|