|
|
|
|
|
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima: |
|
|
|
Dualizam, Metalno doba, Povijest, Karolinzi, Ledenjački reljef, Kralj, Plima i oseka, Računalo, Vrijeme, Ustav, Faraon, Župan, županije, Mezopotamija, Delta, Filipike, Socijalizam, Polja u kršu, Kolonizacija, Klasicizam, Hramovi, Eolski reljef, Građa zemlje, Sparta, Termometar, Civilizacija, Mjesno i pojasno (zonsko) vrijeme, Diktator, Grčka mitologija, Egejske civilizacije, Kompas, Jugendstil ili (Art Nouveau, Secesija, Art deco), Bratovštine, Atmosfera (zračni omotač), Obalni reljef, Jezgra, Arhiv, Legenda, Krunidba, Predromanika, Apostoli,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Topljenje tvari |
|
IZVODITI UZ PRISUSTVO UČITELJICE ILI RODITELJA!
Cilj: Djeca će moći opisati tvari koje se mogu otopiti plamenom svijeće.
Priprema: Topljenje se događa kada neku tvar zagrijavamo te ona prelazi iz krutog u tekuće stanje.
Trebaju vam: svijeće ili mali plamenik ili razgorena vatra.
Popis A: margarin ili putar ili životinjska mast.
Popis B: plastelin ili vosak, ili led, ili svijeća.
Popis C: sol ili kamenčići ili čavli ili olovo.
Popis D: šećer ili papir ili perje. Također vam trebaju kvačice za vješanje odjeće, ili kliješta ili dva štapića za držanje stvari iznad plamena svijeće.
Metoda: Skupine po četiri
- Čvrste tvari zovemo i krutim stvarima. Mekane stvari koje možemo prelijevati zovemo tekućine. Kada zagrijemo neke krute tvari, pretvaraju se od krute tvari u tekućinu. Kažemo da su te tvari topive.
- Podijelite im tvari sa svakog popisa. Zagrijte svaku od tvari i pogledajte je li se otopila.
- Jesu li ove tvari topive: Popis A? [Da.] Popis B? [Da.] Popis C? [Ne.] Popis D? [Ne, te su stvari pocrnile i zapalile se.] Nakon nekoliko minuta, pitajte djecu jesu li tvari još uvijek rastopljene. [Ne, ponovo su postale krute.]
- Stvari s Popisa C mogu se otopiti ako ih zagrijavamo pod vrlo velikom temperaturom, npr. kod izrade olova za udice.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|