|
|
|
|
|
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima: |
|
|
|
Inkvizicija, Krapinski pračovjek, Salinitet, Anaerobni organizmi, Stanica, Ban, Diktator, Rimsko carstvo, Civilizacija, Oceani, Rimsko graditeljstvo, Katakombe, Piramide, Apostoli, Kršćanski simboli, Kolonizacija, Suverenitet, Krunidba, Mitologija, Senat, Metalno doba, Kmet, Aerobni organizmi, Svemir, Građa zemlje, Atena, Geološka doba, Oblik zemlje, Plima i oseka, Krški reljef, Heleni (Grci), Povijest, Republikanizam, Totalitarizam, Barbari, Feudalna davanja, Muzej, Meridijani i paralele, Plašt, Romantizam,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Povijest |
|
Humanitarna akcija petrinjskih srednjoškolaca trajala je mjesece dana i urodila je s 3000 kuna pomoći za stradale u potresu na Haitiju
Učenici Srednje škole Petrinja proveli su humanitarnu akciju pod nazivom „Daj i ti za Haiti“. Prikupljena sredstva od ove akcije odlaze preko računa Crvenog križa na Haiti kao pomoć stradalima u potresu i onima kojima je pomoć u ovim trenutcima najpotrebnija. Sveukupno preko 3000 kuna. Akcija je provedena u tri dijela. Prvom dijelu skupljan je novac prodajom školskog časopisa „Kvake“, u drugom dijelu prodajom t-shirt majica, koje su donirali učenici i profesori, a u trećem dijelu prodajom ulaznica za koncert školskog benda „Šesto čulo“ i školskog zbora, recital američkih bitnika, predavanje o Davidu Salingeru i nastup školske plesne skupine. Uz učenike organizatori ove humanitarne akcije su bili profesorice Ljiljana Lekanić-Kljajić i Mirjana Vučenović-Bendeković, knjižničarka Danijela Mesar i pedagoginja Vesna Boltužić, Dora Gazibara i Goran Marjanović. Publiku i izvođače cateringom je počastila Udruga IKS.
Goran Marjanović
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jadranka Žderić |
|
Medijska kultura djece i mladih |
Mogućnosti i ograničenja |
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn |
|
- Teorijska razmatranja
- Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
- Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
- Savjetovališta za roditelje i učitelje
- Ogledni tekstovi novinara, književnika...
Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se
sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja
stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo
pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i
slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja
učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da
proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju
same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.
Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola
nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li
društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj
prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole
u tim brzim društvenim promjenama.
Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine,
televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te
komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj
otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima
poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu
zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.
[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i
razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na
razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih
pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije
upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren
njihovoj dobi, i djeci.
Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o
medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego
smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se
krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno
odgovornoj praksi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|