Vrsta igre: Koncentracija
Dob: 7-12
Broj sudionika: 8-20
Materijali: Nema
Objašnjenje: Ali Baba je neka vrsta fizičke verzije pjesme koja se prenosi u krugi. Jedna osoba počinje izvoditi neku kretnju, a slijedeća osoba nastupa nakon izrečene prve kitice teksta uz prvu kretnju, dok prva osoba izvodi sljedeću kretnju. Igra završava kada se prva kretnja uspješno izvede u krugu svih sudionika i vrati se do prve osobe.
Kako se igra: Svi sudionici sjede u krugu. Predvodnik počinje, i izgovara: „Ali Baba i četrdeset razbojnika” i istodobno izvodi neku opetovanu kretnju (pljeskanje, pucketanje prstima) rukama. Čim se rečenica „Ali Baba i četrdeset razbojnika” završi, druga osoba (osoba nadesno od predvodnika/ce) ponavlja prvu kretnju predvodnika, i izgovara rečenicu o Ali Babi. Predvodnik sada izgovara „Ali Baba…” drugi puta, uz novu kretnju rukama, tako da druga osoba još uvijek mora gledati predvodnika – dok ovaj završava sa svojom izvedbom on mora ponoviti svaku novu kretnju predvodnika. Izvođenje kretnji obavlja se tako u krugu, a predvodnik izvodi novu kretnju svaki puta kada izgovara „Ali Baba…”, sve dok se prva kretnja ne vrati do predvodnika. Predvodnik, zapravo, primjećuje da osoba s njegove lijeve strane izvodi prvu kretnju koju je predvodnik izabrao, i prestaje s kretnjom koju trenutno izvodi. Tada se u krugu ponavlja taj prestanak izvođenja kretnje sve dok i zadnja osoba nije ponovila zadnju kretnju.
Napomene: Isprva je sudionicima lakše da gledaju osobu sa svoje lijeve strane, tako da jasno vide svaku novu kretnju. Kako postaju sve bolji u prebacivanju s kretnje na kretnju po potrebi, sudionici mogu pokušati ponavljati kretnje bez izravnog gledanja u osobu njima slijeva. Predvodnik se mora potruditi da svaka nova kretnja koju izvede bude drugačija od prethodne, budući da se ponavljanjem često znamo smesti.
Vrsta igre: Ugrijavanje
Dob: 5+
Broj sudionika: 5 - 20
Materijali: Komad tkanine, površine oko metra kvadratnog, uočljive boje i dezena
Objašnjenje: Ova igra potiče maštu pružanjem mogućnosti višestrukih odgovora na isto pitanje.
Kako se igra: Sudionici stoje u krugu. Predvodnik pokazuje tkaninu sudionicima i pita: „Što bi mogao biti ovaj komad tkanine? Poslaćemo ga u krug od osobe do osobe i svatko od vas će nam pokazati što bi to moglo biti.” Predvodnik daje primjer, pretvarajući tkaninu u nešto (u vezi predloženih stvari, vidi donji popis) i kazuje što ta tkanina sada predstavlja. Tkanina prelazi od osobe do osobe, a svaki od sudionika otkriva svoju ideju u vezi tkanine. Ukoliko se neka od ideja ponavlja, kao npr. „šešir”, predvodnik zatraži od sudionika da bude određeniji (radi li se o turbanu, kapici), navodeći tako sudionike da dođu do vlastitih zamisli. Ako je broj sudionika dovoljno malen, tkanina može krugom sudionika proći dvaput. Inačicom ove igre ideje se mogu ograničiti samo na recimo neku kategoriju, kao što je odjeća, ili stvari koje su iste boje kao i ta tkanina.
Napomene: Slijedi nekoliko odgovora na postavljeno pitanje, iako su mogućnosti neograničene.
Supermanov plašt
Pelena
Čarobni tepih
Zastava
Stolnjak za piknik
Pseća uzica
Toga („Jedna od stvari koje su se nosile u Grčkoj” bio je prvotni opis)
Sadreni odljevak za nogu
Perika
Vrsta igre: Ugrijavanje
Dob: 7+
Broj sudionika: 5 - 40
Materijali: Dovoljno zatvorenog prostora za veći broj sudionika
Objašnjenje: Kapljica nastoji asimilirati sve prisutne, a svatko od prisutnih nastoji se oduprijeti asimilaciji.
Kako se igra: Sudionici se rasprše u ograđenom prostoru te izaberemo osobu koja će biti Kapljica. Na predvodnikov znak, Kapljica počinje s lovom na potencijalne Kapljice, tj. sudionike koji će se pretvoriti u Kapljice njenim dodirom. Kada Kapljica uspije pretvoriti nekog sudionika u Kapljicu, ta se osoba hvata za Kapljicu i postaje njezin dio. Kapljica nastavlja s lovom na druge sudionike, i dodirom ih pridružuje Kapljici. Naposljetku, svatko postane Kapljica, i nema više nikoga koga bi trebalo uloviti. Potaknite sudionike iz obje skupine u nastojanju da izbjegnu ili prihvate asimilaciju, i upamtite da zadnja osoba koju Kapljica treba uloviti nije „pobjednik”, a prva osoba koju je Kapljica dotakla nije „poraženi”. Kapljica i ne-kapljice imaju samo drugačije ciljeve, ali nema pobijeđenih i poraženih. Ta će skupina vjerojatno tražiti da ponove tu igru, a kako je igra prilično kratka, ostat će vremena za ponavljanje igre. Drugi puta, potaknite sve pridružene Kapljice da zajedno promozgaju o uspješnijim načinima pretvaranja drugih u Kapljicu, a ne-kapljice da iznađu domišljate načine bježanja od Kapljice.
Napomene: Prije započinjanja ove igre uklonite sve prepreke, da ne dođe do spoticanja i padova.
Vrsta igre: Ugrijavanje
Dob: 7+
Broj sudionika: 5 - 40
Materijali: Dovoljno ograđenog prostora za izvođenje ove igre.
Objašnjenje: Kapljica svakoga nastoji pretopiti u sebe, a ostali sudionici nastoje to izbjeći, a svi imaju poveze na očima/zatvorene oči.
Kako se igra: Sudionici se rasprše u ograđenom prostoru za igru, i zatvore oči/stave poveze na oči. Podsjetite sudionike da se moraju kretati polako i oprezno kako se ne bi međusobno sudarali. Osobu koju ste odabrali da bude Kapjica dotaknite po ramenu, i dajte znak za početak igre. Na znak predvodnika, Kapljica kreće u lov na nekog od sudionika koji će dodirom i sam postati Kapljica. Kada Kapljica uspije pretvoriti nekog sudionika u kapljicu, ta osoba se hvata za Kapljicu, postavši njenim dijelom. Kapljica nastavlja s lovom na druge igrače, i kako bivaju uhvaćeni, pridružuju se Kapljici. Naposljetku, svi su postali Kapljica, i nije ostao nitko koga treba pretvoriti u Kapljicu. Potaknite obje skupine sudionika u njihovim nastojanjima da umaknu Kapljici, odnosno da druge pretvore u Kapljicu; recite im da upotrijebe i druga čula osim vida kako bi odredili gdje je Kapljica ili druge ne-kapljice. U igri nema pobjednika i poraženih, Kapljica i ne-kapljice imaju samo drugačije ciljeve. Djeca će vjerojatno željeti ponoviti igru, a budući da je igra prilično kratka, bit će vremena za ponavljanje igre. Drugi puta, Kapljicu i pridružene kapljice potaknite da zajedno porade na novim načinima hvatanja ne-kapljica, a ne-kapljice da se domisle novih načina bježanja od Kapljice.
Napomene: Prije početka ove igre uklonite sve stvari preko kojih bi se netko mogao spotaknuti ili pasti. Predvodnik i pomoćnici trebaju paziti na brzinu i položaje sudionika kako ne bi dolazilo do sudaranja s drugim sudionicima ili s predmetima.
|