|
|
|
|
|
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima: |
|
|
|
Knez, Rimska republika, Helenizam, Arapska kultura, Romanika, Tlak zraka, Bura, Svemir, Seoba naroda, Računalo, Filipike, Pokrštavanje, Plašt, Totalitarizam, Župan, županije, Romantizam, Pučki tribuni, Holokaust, Geografska karta, Grčki gradovi, Meridijani i paralele, Sparta, Metalno doba, Morske struje, Kameno doba, Perzija, Ustav, Križarski ratovi, Senior, vazal, Mezopotamija, Anaerobni organizmi, Pad zapadnog rimskog carstva, Riječni (fluvijalni) reljef, Obitelj, Rimski gradovi, Vjetar, Mjesno i pojasno (zonsko) vrijeme, Heleni (Grci), Sumračnica, Zakonik,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Živa bića i nežive stvari u bari |
|
Cilj: Djeca će moći objasniti razliku između živih bića i neživih stvari.
Priprema: Trebat će vam različita živa bića i nežive stvari.
Aktivnost:
1. Koja je razlika između stvari koje su žive i stvari koje su nežive?
Žive stvari (a) trebaju zrak i vodu, (b) mogu rasti, (c) mogu mijenjati oblik i (d) mogu proizvesti bebe životinje ili bebe biljke, (e) mogu se kretati, (f) mogu jesti hranu ili napraviti hranu. Nežive stvari (a) ne trebaju zrak ili vodu, (b) (c) obično ostaju istog oblika i veličine, (d) ne mogu imati bebe, (e) ne mogu se kretati, i (f) ne jedu hranu niti je za sebe prave.
Napravite popis na ploči.
2. Jesu li neke nežive stvari bile žive u prošlosti? Da. Na primjer, drvo je neživa stvar, ali je u prošlosti bilo dio živog stabla.
3. Razvrstajte sljedeće stvari u: živa bića, nežive tvari. Stavite oznaku * kako biste obilježili stvari koje su bile žive ali su sada nežive.
ŽIVE |
NEŽIVE |
mačka |
olovka * |
djevojčica |
kamen |
riba |
voda |
drvo |
kreda |
buba |
drvo * |
list |
plastika |
krumpir |
pijesak |
muha |
zrak |
jaje |
mlijeko * |
sjemenka |
čaša |
4. Neki primjeri živih i neživih stvari:
Naša je kosa većinom mrtva, ali je njen korijen živ.
Voda je neživa, ali sve žive stvari sadrže vodu, a živa bića poput riba žive u vodi.
Papir je neživa stvar, ali se izrađuje od komada drveća koji su nekoć bili dijelovi živog stabla.
Sakupite žive i nežive stvari iz školskog dvorišta. Razvrstajte uzorke kao što se učinili u trećem dijelu ove lekcije. Objasnite kako znate je li nešto živo ili neživo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|