|
|
|
|
|
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima: |
|
|
|
Diktator, Rimsko carstvo, Vjetar, Građa zemlje, Senat, Padaline, Piramide, Krški reljef, Računalo, Oceani, Zvijezde, Anaerobni organizmi, Moneri, Pad zapadnog rimskog carstva, Rimska vojska, Ustav, Arhiva, Unitarijanizam, Romanika, Islam, Prozirnost, Metalno doba, Knez, Pokrštavanje, Plebejci, Mitologija, Stanica, Pismo, Plima i oseka, Egejske civilizacije, Jame, Eolski reljef, Kolonizacija, Bratovštine, Filipike, Krapinski pračovjek, Barbari, Mjesec, Komunizam, Religija,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indukcija |
|
Kada kažete: “Kroasani su ukusni”, “Knjige su dobre”, “Studeneti univerziteta nisu nepismeni”, “Mercedes je dobar auto”, da li ste ikada razmišljali kako ste stekli ove općenite sudove? Kakav je mehanizam vašeg uma pri formiranju ovih općenitih zaključaka?
Bez sumnje je da vi niste probali sve kroasane, pročitali sve knjige, analizirali sve studente niti vozili sve mercedese, ali istovremeno donosite općeniti sud o ovim pojavama! Ovakvi oblici sudova nazivaju se induktivni sudovi.
Sada treba vidjeti kako se formiraju induktivni sudovi.
Kada posmatramo da se neka pojava ponavlja vezano za neku stvar, mi postepeno postajemo spremni da izvedemo jedan općenit sud o svim jedinkama te stvari, čak i u budućnosti. Znači da mi zbog postojanja te pojave kod nekoliko jedinki iste vrste taj propis pripisujemo svim jedinkama u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Logičari ovakvu vrstu izvođenja zaključka nazivaju indukcija, a definirali su je na sljedeći način: Indukcija je izvođenje zaključka od pojedinačnih slučajeva ka općenitom sudu. Zbog ovoga, mehanizam kretanja uma kod indukcije potpuno je oprečan mehanizmu kod dedukcije budući da se um kod dedukcije kreće od općenitog ka pojedinačnom sudu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|