|
|
|
|
|
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima: |
|
|
|
Oblik zemlje, Zakonik, Delta, Bizant, Rimsko carstvo, Feudalna davanja, Plašt, Katakombe, Rimska vojska, Muzej, Demos, Riječni (fluvijalni) reljef, Personalna unija, Datumska granica, Križarski ratovi, Sparta, Predromanika, Helenizam, Polovi, Ratni zločini, Civilizacija, Povijest, Hramovi, Kralj, Arapska kultura, Špilja, Salinitet, Piramide, Barbari, Romantizam, Rimska republika, Kmet, Sumračnica, Mjesec, Temperatura, Grčki gradovi, Knjižnica, Benediktinci, Feudalizam, Krapinski pračovjek,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Igra dodirivanja predmeta |
|
Cilj: Djeca će moći opisati osjećaj pri dodirivanju različitih predmeta i kazati koji su dijelovi tijela najosjetljiviji.
Priprema: Trebaju vam predmeti koji su tvrdi, mekani, grubi, glatki, mokri, suhi, lagani, teški, npr. kamen, pamuk, brusni papir, najlon, pribor za pecanje, vlažna zemlja, suha kreda, perje, olovo za udicu.
Oblik rada: Skupine po četiri učenika
Aktivnost:
Igra dodirivanja predmeta
- Metnite hrpu različitih predmeta na pod. Neka oko nje sjedne jedna skupina. Podignite neki predmet koji je tvrd, mekan, gladak, suh, mokar, lagan, težak.
- Svako dijete neka iščupa nekoliko dlaka. Dodirnite sljedeće vršne dijelove tijela: vrh jezika, vrhove prstiju, kuteve usta, unutrašnji dio usana, vrh nosa, dlan ruke, petu, stražnji dio ruke, podlakticu, nadlakticu, srednji dio leđa. Možete li osjetiti dlake na svim tim mjestima? Gdje je osjećaj dodira dlaka najbolji, a gdje najgori? U skladu s gornjim smjernicama, „najbolje” je na vrhu jezika a „najgore” na sredini leđa.
- Igra s dvije dlake: Jedno dijete zatvori oči. Drugo dijete dodiruje neki dio tijela s jednom ili dvije dlake. Može li dijete pokazati gdje je tijelo dodirnuto? Jesu li bile upotrijebljene dvije dlake ili jedna? Kada se vlasi postave blizu jedna do druge, osjećamo kao da nas dodiruje jedna vlas.
Dodatna aktivnost: Sklopite oči i dodirnite obraz sa svakim od predmeta. Držite dlan ruke vrlo blizu obrazu, ali ga ne dodirujte. Možete li osjetiti toplinu obraza? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|