|
|
|
|
|
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima: |
|
|
|
Bura, Filipike, Predromanika, Legija, Jezgra, Zvijezde, Prvi svjetski rat, Bratovštine, Tlak zraka, Demos, Civilizacija, Atena, Ljudska prava, Jugendstil ili (Art Nouveau, Secesija, Art deco), Diktator, Moneri, Pad zapadnog rimskog carstva, Seoba naroda, Aerobni organizmi, Islam, Mjesno i pojasno (zonsko) vrijeme, Reljef, Križarski ratovi, Hramovi, Senior, vazal, Unitarijanizam, Geografska karta, Proročište, Religija, Termometar, Metalno doba, Perzija, Povijesni izvori, Padaline, Gotika, Romanika, Katakombe, Bizant, Drugi svjetski rat, Provincija,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Isto i različito |
|
Cilj: Djeca će moći zapažati kako smo isti i kako smo različiti.
Priprema: Ova lekcija je osmišljena tako da pomogne maloj djeci da vrša kontrolirana zapažanja o drugoj djeci.
Aktivnosti:
(1) Djeca zajedno sjede na podu, a kasnije se razdvoje u dvije skupine na suprotnim stranama razreda. Na koje su načine svi isti?
A. svi imaju iste fizičke značajke: dva oka, jedan nos, dva uha, dvije ruke, dvije noge, itd.
B. svi imaju iste potrebe: jedenje, disanje, pijenje, spavanje, odlazak na zahod.
C. svi imaju iste vrste osjećaja: sretni su, ili tužni, zainteresirani, dosadno im je.
2. Na koje ste načine različiti?
A. možete biti dječak ili djevojčica, različite kose, različite visine, duljine kose, boje očiju, boje kože.
B. stalno dišete, ali imate različite potrebe u različito vrijeme.
C. imate različite osjećaje u različito vrijeme.
3. Koje se razlike lako zapaze? Fizičke razlike, npr. visok ili nizak.
Koja su djeca niska? Koja su djeca visoka? Koja djeca imaju kovrčavu kosu? Koja djeca imaju ravnu kosu? Opišite ih sve u razredu.
4. Igrajte se igre razlika. Izrecite neku različitost i pokažite prema jednom kraju razreda. Ta djeca trebaju potrčati do mjesta kojeg pokazujete.
Druga djeca trče ka drugom kraju učionice. Naprimjer, prozovite: „djevojčica” ili „kovrčava kosa” ili „dva oka” ili „nosi haljinu” ili „ima cipele” ili „diše” ili „spava” ili sretan/na je” ili „ne sluša”! Jeste li uvijek trčali do kraja učionice? [Ne]. Kada su svi bili isti, a kada su bili različiti? [Kod nekih stvari, npr. disanja, svi ste isti, ali kod mnogo drugih stvari ste različiti].
Dodatna aktivnost: Pogledajte dlanove na rukama. Nacrtajte linije kakve imate na dlanovima. Imaju li neka djeca iste linije? Koja djeca imaju iste linije? Koja djeca imaju različite linije?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|