|
|
|
|
|
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima: |
|
|
|
Plebejci, Oceani, Obalni reljef, Piramide, Mora, Demos, Bratovštine, Pokrštavanje, Katakombe, Kršćanstvo, Polovi, Globus, Provincija, Knez, Gotika, Moneri, Muzej, Mitologija, Sila teža, Arhiva, Filipike, Sige, Špilja, Estuarij, Legija, Hramovi, Kmet, Karolinzi, Polja u kršu, Reljef, Atmosfera (zračni omotač), Ban, Salinitet, Bura, Barbari, Kolonizacija, Temperatura, Vjetar, Anaerobni organizmi, Mjesec,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bogatim rječnik |
|
Isto zvuči, al ne znači |
|
|
|
mijeh |
|
naprava kojom se puše u neke muzičke instrumente (npr. gajde)
naprava od kože koja se puni i prazni zrakom za raspirivanje vatre u kovačnici |
|
mlin |
|
sprava za mljevenje (žitarica, mesa, ruda i sl.)
zabavna igra |
|
mjesec |
|
nebesko tijelo koje kruži oko Zemlje
u kalendaru dvanaesti dio godine |
|
Mmm, hrana |
|
Dopuni rečenice odgovarajućim pridjevima.
bistra, kašasta
Ovo je lagana juha s povrćem. Posve je __________.
Ovo je smjesa za kremu od kruške koja se priprema bez vode. Skroz je __________.
prhki, hrskavi
Ovi se kolačići tope u ustima. Baš su ___________.
Ovi se kolačići baš lijepo grickaju. Baš su ________________.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jadranka Žderić |
|
Medijska kultura djece i mladih |
Mogućnosti i ograničenja |
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn |
|
- Teorijska razmatranja
- Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
- Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
- Savjetovališta za roditelje i učitelje
- Ogledni tekstovi novinara, književnika...
Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se
sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja
stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo
pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i
slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja
učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da
proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju
same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.
Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola
nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li
društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj
prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole
u tim brzim društvenim promjenama.
Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine,
televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te
komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj
otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima
poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu
zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.
[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i
razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na
razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih
pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije
upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren
njihovoj dobi, i djeci.
Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o
medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego
smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se
krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno
odgovornoj praksi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|