|
|
|
Utjecaj video igara na nasilnost |
|
Death Race prva video igra sankcionirana zbog nasilna sadržaja
Najznačajniji ili barem najistraživaniji aspekt video igara je njihov utjecaj na nasilnost.
Dio današnjih igara je pun nasilja, što je određene skupine navelo da video igre loše utječu na ljude baš tim opravdavanjem nasilja.
Prva video igra sankcionirana zbog nasilnog sadržaja je Death Race 2000, u kojoj se moglo pregaziti pješake na ulici. Sam nasilni element je osiromašen tadašnjim grafičkim standardima koji su bili jako siromašni. Protesti protiv ovakvih igara nisu čest, i ali postoje. Čulo se dosta izjava protiv video igara nakon incidenta u američkoj srednjoj školi «Columbine» u kojoj su malodobni učenici napravili pokolj. Krivnja je pala, među ostalim, na igre što je medijski snažno razglašeno. Manje poznata činjenica je da su neki od tih učenika imali u sobama postere s vrlo nasilnim sadržajima, da su i inače bili agresivni i skloni nasilju te da su potjecali iz problematičnih obitelji. Bilo koja od ovih činjenica mogla ih je gurnuti u manijakalni pokolj. Roditelji su prikazani kao nevine žrtve, a igre kao zla tvorevina koja im je djecu gurnula preko ruba. Vojni psiholog David Grossman ne ulazi u diskusiju oko toga utječu li igre na nasilnost, ali tvrdi da uče malodobne ubojice kako ubijati. Ovu činjenicu bi se teško dalo potkrijepiti dokazima, jer je teško vjerovati da će malodobna osoba, igrajući igru pomoću miša ili joysticka, biti u stanju koristiti se pištoljem ili automatskim oružjem.
Nasilje prisutno i dnevniku
Ono na što ljudi zaboravljaju je sveukupno prisustvo nasilja u današnjoj kulturi. Sumnjam da nasilni filmovi, knjige, spotovi manje utječu na ljudsku psihu s tog aspekta od video igara. Ako igre stvarno potiču nasilje onda je moguće isto tvrditi i za «Dnevnik» u kojemu se također pojavljuju slike nasilja. Ono što je potrebno je pridržavati se pitanja uzrasta kada govorimo o prikladnim video igrama. Naravno da nije primjereno davati nasilne igre maloj djeci, kao što nije primjereno davati im da gledaju nasilne filmove. Istraživanja su potvrdila da igre izravno ne utječu na nasilnost, ali povećavaju ravnodušnost prema njoj. Ljudi, odnosno djeca dobivaju pogrešnu sliku posljedica nasilja, ali opet to čine čak i crtići, a nitko ne spriječava djecu da ih gledaju. |
|
|
|
|
|
|
|
» |
odgovornost
, strip
, superman
, bijes
, cyberpunk
, dječji program
, dobre vijesti - loše vijesti
, film
, gej
, globalno selo
, hetero muškarci
, informacija
, internet
, kirurški nož
, komunikacija
, matrica
, mreža
, nasilje
, nasilni sadržaji
, povijest nasilja
, psihičko nasilje
, ratna područja
, reality show
, savršene junakinje stripa
, sigurnost
, subkultura nasilja
, superheroji
, televizija
, tijelo
, video igra
, vječna mladost
|
|
|
|
|
|
|