"problematičan" učenik
 
Što ako je samo jedan učenik problematičan?
 
Nažalost, izjave da je netko problematičan, zločest, pakostan i si. nisu baš rijetke, pa ni u školi. Izrazito se protivim takvim izjavama, osobito kada je riječ o djeci. Reći da je npr. Janko problematičan znači ne dati mu mogućnost da išta promijeni - tom smo mu izjavom na neki način udarili žig. Ali ako kažemo da je njegovo ponašanje problematično, dajemo mu mogućnost da uz pomoć svoje okoline to ponašanje promijeni. Pomoći mu mogu prije svega roditelji, učitelji, školski pedagog ili psiholog, ali i prijatelji i razred. Ipak, mislim da su u takvim slučajevima dječaci u nepovoljnijem položaju od djevojčica. U prirodi je dječaka da stalno nešto izvode, da se pomalo prave važni, da žele biti glavni i zabavni - možda baš zato da bi se svidjeli djevojčicama. A u nestašlucima razrednih zabavljača sudjeluje ipak cijeli razred, na ovaj ili onaj način (smijehom, iščekivanjem što će dalje biti itd.). Da takvog sudjelovanja nema, naš bi se problematični Janko vjerojatno prestao problematično ponašati. Ne pamtim, međutim, da je neki učitelj kaznio u takvoj situaciji cijeli razred. Pa se zato pitam čije je ponašanje zapravo problematično: Jankovo, ono cijeloga razreda, ili možda učitelja koji ne zna kako takvo ponašanje spriječiti.
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr