Bio jednom jedan... |
AUTORICA: Debra Toennis, Park School, Weiser, Idaho
RAZREDNI STUPANJ/PREDMET: Viši razredi osnovne/niži razredi srednje škole, jezične vještine
PREGLED: Svi smo upoznati s „okidačima priče” kojima se započinje neka ideja od koje slijedi izlaganje.
Ova varijanta zahtijeva od učenika da „razmišlja unazad”; da rekonstruira nedostajuće elemente neke priče tako da imaju smisla, ili da „se uklapaju” u date elemente priče. Sami učenici će prosuditi rezultate, odrediti čije su pripovijetke potpunije, zanimljivije, maštovitije, te će (najbolje što umiju) pridodati poznate činjenice.
SVRHA: Ova aktivnost pismenog izražavanja rabi strukturu bajke za prikaz svih elemenata kratke priče.
CILJEVI:
Učenici će moći:
SREDSTVA: Bajka, papir, olovka, umjetnički pribor.
Da bi se postigli najbolji rezultati, uzmite neku „manje poznatu” bajku. AKTIVNOSTI I POSTUPCI:
1. Ponovite osnovnu strukturu bajke: Uvod (mjesto radnje i likovi), razvoj zapleta, zaplet, vrhunac, razrješenje. 2. Pročitajte „srednje ” odlomke iz neke bajke. Zadajte učenicima da napišu što se dogodilo prije i nakon tih odlomaka. 3. Potaknite učenike da ilustriraju svoje priče. 4. Priče učenika pročitajte naglas pred cijelim razredom. 5. Pročitajte pravu bajku, cijelu, od početka do kraja. SAŽETAK:
Odličan način podučavanja strukture priče je izraditi grafikon „tijeka priče”, navodeći elemente redom. Zabavno je pogledati „Malu sirenu”, a zatim utvrditi elemente priče.
Moguće je proširiti tu aktivnost korištenjem različitih žanrova (znanstvene fantastike, krimića, humoreski, itd....). |
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr |